BLOG

BLOG

İŞ HAYATINDA İYİ BİR İLK İZLENİM İÇİN 7 TEKNİK


İş hayatında parlak bir izlenim yaratmanın önemi yadsınmamalı. İster iş mülakatı olsun ister bayi toplantısı, iyi bir ilk izlenim yaratmak için dakikalarınız sınırlı. Güzel haber şu ki, bu çok önemli ilk dakikalarda varlığınızla iyi bir izlenim bırakmak konusunda ustalaşabilirsiniz. Üstelik bunun için başka biri gibi davranmaya da ihtiyacınız yok. Yarattığınız ilk izlenimin etkisini artırmak ve doğru bir biçimde akılda kalmak için uygulayabileceğiniz bazı teknikler mevcut. İşte, iş hayatında kendinizi rahat ifade ederek iyi bir izlenim yaratmanızı sağlayacak 7 teknik...

 

1. Dersinize İyi Çalışın

Dersinize İyi Çalışın

İçeriği ne olursa olsun, bir toplantıya hazırlıksız gitmek ilgilenmediğiniz izlenimi yaratır. Yeterince bilgi sahibi olmamak karşı tarafı etkileme fırsatını da kaçırmanıza neden olur. Elbette anlık gelişen konuşmalara önceden hazırlanmanız mümkün değil. Ancak genel olarak konu hakkında bilgi sahibi olmanız, stratejik planlama ve kavrama becerilerinizin ön plana çıkmasını sağlar. Bu yüzden görüşmeden önce dersinize iyi çalışmak önemli. Kimle buluşacağınızı, toplantının ana maddelerini ve karşı tarafın ihtiyaçlarını öğrenin. İş başvurusunda bulunuyorsanız şirketin faaliyetleri, işin tanımı ve pozisyondan beklenenler hakkında mümkün olduğunca bilgi edinin.

 

2. Etkin Dinleme Tekniğini Uygulayın

İlk etapta iyi bir izlenim yaratma fırsatını çok konuşarak kaçırmayın. Kendinizi ifade etme telaşına kapıldığınızda konuşma bir monoloğa dönebilir. Karşınızdaki kişiyi dikkatlice ve odaklanarak dinleyin. Soruları yanıtlarken "Az önce sizin de bahsettiğiniz gibi." cümlesini kullanmak dinlediğinizi hissettirir. Benzer şekilde, karşınızdakine ismi ile hitap etmek de gösterdiğiniz dikkatin bir işareti sayılır.

 

3. Vücut Dilinizi Bilinçli Kullanın

Sosyal hayatta ya da iş hayatında, yeni biri ile tanışırken gergin hissetmeniz oldukça doğal. Ancak söz konusu iş hayatı olduğunda, beden dilinizin "Kendimden eminim ve rahatım." mesajı vermesi önemli. Heyecanlandığınızda bedeninizin verdiği tepkileri analiz edin. Oturuşunuza, hatta yürüyüşünüze özen gösterin. Önemli toplantılar öncesinde kendinizi videoya kaydederek prova yapmak yardımcı olabilir. Böylece karşınızdakinin gözünden kendinizi görme şansınız olur. Sesinizin titremesinden rahatsız oluyorsanız prova için seyirci kullanmayı deneyin. Aileniz ve arkadaşlarınız size bu konuda seve seve destek olabilir.

 

4. Aynalama Tekniğini Kullanın

Aynalama olarak bilinen yansıtma psikolojisi, iş hayatında bir teknik olarak kullanılabilir. Aynalama, karşınızdaki kişinin sözlü ve sözsüz davranışlarına kendinizi uyarlamanızı sağlar. Bu tekniği kullanmak için karşınızdakinin beden dilini incelemeyi unutmayın. Örneğin görüştüğünüz kişi sakin ve yumuşak bir ses tonu ile konuşuyorsa, siz de kendinden emin ancak sakin bir ses tonu kullanın. Konuşmanızı göz teması kurarak sürdürün, onayladığınız belirten jest ve mimikler kullanın.

 

5. Giriş Konuşmanızda Uzmanlaşın

Kendinizden bahsetmek, öz geçmişinizde yazılanları okumaktan ibaret değildir. Kendinizi tanıtmanız istendiğinde dağınık cevaplar vermek, kişiliğiniz hakkında yargıya sahip olmadığınızı gösterir. İş arkadaşlarınızın, patronunuzun, hatta üniversite hocalarınızın hakkınızdaki iltifatlarını hatırlayın. Hangi güçlü yönlerinizi vurguluyorlardı, hatırlıyor musunuz? İşte giriş konuşmanız, bu özelliklerinizi vurgulamanız için iyi bir fırsat. Kısa, ancak net ve etkili cümleler karşınızdaki kişide merak uyandırır. Her zaman olumlu bir tavırla ve gülümseyerek konuşmayı unutmayın.

 

6. İyi Bir Takım Elbiseye Yatırım Yapın

Buraya kadar paylaştığımız tüm teknikler öznel tavsiyeler içeriyor. Ancak kabul etmeliyiz ki, ilk izlenim büyük oranda dış görünüş ile ilgilidir. Bir iş toplantısı içeriği ne olursa olsun ciddiyet ister. Profesyonelliğinizi vurgulamanın yolu da giyiminizden geçer. Kadın veya erkek fark etmeksizin, tüm iş görüşmelerinde takım elbise kuralına uyun. Prezantabl bir görünüm için temiz ve ütülü kıyafetler seçin. Abartılı kol düğmelerinden kaçının, aksesuar kullanımını minimumda tutun. El hijyeninize ve ayakkabılarınıza en az kıyafetiniz kadar özen gösterin.

 

7. Asla Geç Kalmayın

Asla Geç Kalmayın

Dakiklik, saniyelerin parayla ölçüldüğü iş hayatında olmazsa olmaz bir meziyet. İlk izleniminizin "Geç kalmıştı!" şeklinde olmasını istemezsiniz, değil mi? Gittiğiniz her yere sizinle gelecek bu etiketten kaçının. Hiç bilmediğiniz bir lokasyonda toplantıya çağırıldıysanız tüm olasılıkları gözden geçirin. Örneğin, toplantı saatine göre trafik yoğunluğunu kontrol edebilirsiniz. Toplu taşıma kullanmanız gerekirse alternatiflerinizi belirleyin. Yolda geçecek süreyi göz önünde bulundurun, mümkünse erken gidin.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir: