BLOG
- ELİTE WORLD HOTELS & RESORTS
- BLOG
- HARİKA BİR İZLENİM BIRAKMAK İÇİN BİLMENİZ GEREKEN 11 YÖNTEM
HARİKA BİR İZLENİM BIRAKMAK İÇİN BİLMENİZ GEREKEN 11 YÖNTEM
Her gün onlarca insanla tanışıyoruz. Tanıştığımız insanlarda iyi bir izlenim bırakmaya çalışıyorken, onların da bizi hatırlamasını istiyoruz. Fakat bunca bilgi kalabalığı içerisinde karşıdaki insan bizi yanlış tanıyabiliyor veya hatırlamayabiliyor. İyi bir izlenim bırakmak için bazı şeylere dikkat etmemiz gerekiyor. İşte harika bir izlenim bırakmak için mutlaka dikkat etmeniz gerekenler.
Bir şeyler paylaşın
İyi bir izlenim bırakmak çatısı altında sürekli olarak kendinizi anlatmaya ve konuşmaya çalışmayın. Bu, karşıdaki insana kendini önemsiz hissettirecektir. Çünkü akılda kalmanın ve iyi bir izlenim bırakmanın en iyi yolu, karşıdaki insanla bir şeyler paylaşmaktır. Karşıdaki insana ‘Dün akşamki arkadaş benim hakkımda şunu demişti.’ dedirtmek, iletişimin karşıya dönük olduğunu gösterir.
Eğer iyi bir yan görüyorsanız, bunu mutlaka belirtin
Birçoğumuz sosyal dengelerden dolayı karşımızdaki insana övgüler yağdıramayız. Bunlar, aslında yersiz düşüncelerdir. Çünkü çok azımız beğenilme kaygısı olmadan bir şeyler yaparız. Bu yüzden aşırıya kaçmayacak şekilde, karşınızdaki insanda gördüğünüz güzel yanları belirterek akılda kalıcı olabilirsiniz.
Dinleyici olun
İyi bir izlenim bırakılmak isteniyorsa bu tek bir kişi üzerinden yapılmamalıdır. Eğer bir arkadaş ortamında veya bir toplantıdaysanız, bazı insanları dinleyip bazı insanları dinlemezdik yapmamalısınız. Mümkün olduğunca herkesi dinleyerek, geri dönüşler yapmaya özen gösterin ve bir şeyler paylaşın.
Dikkatinizi dağıtan her şeyi ortadan kaldırın
İnsanlar bir başkası ile iletişim kurarken bütünüyle kendilerine odaklanmalarını isterler. Bu ‘Sana önem veriyorum’ demenin farklı bir yoludur. Bu yüzden iletişim kurarken telefonla ilgilenmemeli, monitöre bakılmamalı, göz teması kurulmalıdır.
Gülümseyin
Üzülmek insana özgü bir duygu olsa da, iletişim halindeyken kimse negatif bir insan görmek istemez. Bu yüzden enerjik, güler yüzlü ve pozitif olmaya özen gösterin. Öyle bir gülümseyin ki, karşıdaki insan mutluluktan havalara uçsun.
Yüzeysel bir konuşmacı olmayın
İnsanlar her zaman etkilenecek bir şeyler ararlar. Bu yüzden konuşmanızda ilginçlikler ve olaylar barındırın. Konuşmanızda geçen bir kelime, bir cümle veya hikâye güçlü bir izlenimdeki ana unsurlardır. ‘Dün birisiyle tanıştım ve böyle güzel bir hikâye anlattı’ dedirtmek, akılda kalıcıdır.
Özgün olmaya çalışın
Özgünlük iyi bir izlenim bırakmak için mükemmel bir yoldur. İnsanlar iletişimde farklı imgeler ararlar. Bu yüzden biraz farklı olmaya çalışın. Mesela 'Kaç yaşındasın?' diyen bir insana '25' demek yerine daha farklı bir şeyler üretmeye çalışın.
Hoşgörülü olun
Kendini beğenmiş bir şekilde davranmayı hoş karşılayan kişiler yine kendini beğenmiş insanlardır. Bir rekabet ortamı aradıkları için bu hoşlarına gidecektir. Fakat yüzdelik kısma baktığımız zaman bu insanlar oldukça azdır. Bu yüzden kendini beğenmişlik insanları sinirlendirir veya iletişim kurmamaya itekler. Bu yüzden hoşgörülü ve mütevazı olmaya çalışın.
Başkalarının kötü yanları hakkında konuşmayın
İnsanlar samimi oldukları insanlarla başkaları hakkında konuşmayı severler. Fakat ilk defa gördüğü bir insanın başkaları hakkında konuşmasını hoş karşılamazlar. Yapılan bu eylem saygıyı büyük ölçüde azaltır.
Karşıdaki insanın ismini bilin ve bu şekilde hitap edin
Göz kontağı kadar isim ile hitap etmek oldukça önemlidir. Cümlelerinizde konuştuğunuz insanın adına yer verin. Bu, 'Seni tanıyorum ve sendeyim' demenin bir başka yoludur.
Beden dilinize dikkat edin
Ağzınızdan çıkan kelimeler kadar bedeniniz de bir şeyler anlatıyor. Bu yüzden beden dili hakkında yeteri kadar bilgi edinebilirsiniz. İletişim kurarken göz teması kurmalı, beden dilinizin gücüne inanmalısınız.
Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:
Günümüz İş Yaşamının En Temel Sorunlarından biri: Mobbing. Nedir? Ne Yapılmalı?
Startup Nedir? Başarılı Bir Startup Oluşturmak için Dikkat Edilmesi Gerekenler
İş Hayatımızı ve Ofis Yaşamımızı Çekilmez Kılan 10 Karakter
Çalışırken Müzik Dinlemek Faydalı Mıdır? Yoksa Dikkat Mi Dağıtır?
İş Yaşamında Dikkat Eksikliği Yaşamanın Nedenleri ve Zararları