BLOG

BLOG

Hibrit Toplantıları Başarılı Bir Şekilde Yönetmek İçin İpuçları


Geride bırakılan birkaç yıl, pandeminin de etkisiyle firmaların çalışma şeklini büyük ölçüde etkiledi. Bu süreç sonunda birçok firma, hibrit çalışma sistemine yöneldi. Dünyanın birçok ülkesinde hibrit çalışma sisteminde yapılan toplantılar hem yüz yüze hem çevrim içi olarak yapılmaya devam ediyor. Bu noktada hibrit toplantıları başarılı bir şekilde yönetmek, önemli bir rol oynuyor. Toplantıları verimli ve başarılı bir şekilde yönetmek içinse bazı ipuçları bulunuyor. Bu ipuçlarına geçmeden önce "Hibrit toplantı nedir?" konusuna kısaca bir göz atalım. 

Hibrit Toplantı Nedir? Nasıl Yapılır? 

Hibrit toplantılar, bazı çalışanların fiziksel olarak bazı çalışanların ise uzaktan katıldığı karma toplantılar olarak tanımlanabilir. Uzaktan bağlantılar, sesli veya görüntülü konferanslar şeklinde yapılabilir. Hibrit toplantılar fiziksel sınırların ötesine geçerek geniş bir bağlantı ağı oluşturulmasına fırsat sunar. Böylece birçok farklı yerde bulunan çalışan ve müşteriler ile dilediğiniz zaman toplantı yapabilirsiniz. Hem ofisteki hem çevrim içi uzaktan katılan çalışanları buluşturan hibrit toplantılarda etkileşimi ve verimi artırmak; müşteri memnuniyeti, işlerin daha sağlıklı ilerlemesi ve gelirin artırılması açısından oldukça önemli bir rol oynar. 

Hibrit Toplantılarda Başarı Getirecek İpuçları 

Mevcut durumu değerlendirmek, yeni hedefler belirlemek ve süreçle ilgili çalışanları bilgilendirmek gibi konular, toplantıların ana gündemini oluşturur. Hibrit toplantıların başarılı olabilmesi için şu adımları izleyebilirsiniz.

Kuralları belirleyin: Hibrit toplantıları başarılı bir şekilde yönetmenin en önemli unsuru, kuralları net bir şekilde belirlemek. Toplantıya hem ofisten hem uzaktan katılan çalışanlar için bir dizi kural belirleyerek toplantılarınızı daha düzenli hâle getirebilirsiniz. Tüm çalışanlar için kuralları eşit bir şekilde tanımlayarak karışıklıkları ortadan kaldırabilir, ofis ve uzaktan çalışanlar arasında oluşabilecek ayrımı önleyebilirsiniz. Böylece çalışanlar kuralların herkes için eşit olduğunu bilir, örgütsel bağlılık geliştirebilir ve verimli bir şekilde çalışabilirler.

Hedefleri iyi belirleyin: Bireysel hedefleri veya takım hedeflerini belirlemek, ofis ve uzaktan çalışanları görev başında tutmanın en iyi yollarından biri. Ofiste ve uzakta çalışanları birleştirecek kolektif hedefler koyarak hem işin verimini artırabilir hem çalışanlar arsasında bir ekip ruhu oluşturabilirsiniz. 

Toplantıları çok uzun tutmayın: Hibrit toplantı ekiplerini etkin bir şekilde yönetmek için toplantı sürelerini çok uzun tutmamaya özen gösterin. Çünkü yapılan araştırmalar gösteriyor ki video konferansla gerçekleştirilen toplantılar, birçok çalışan üzerinde yorgunluk yaratıyor. Bu nedenle hibrit çalışma sisteminde toplantıları kısa tutarak iş verimliliğini artırabilirsiniz. 

Çalışanları dikkatli bir şekilde dinleyin: Bir yönetici ve lider olarak çalışanlarınızı can kulağı ile dinlemeniz gerekir. Yaşanan sorunları, desteğe ihtiyaç duydukları alanları, iş için gelişen fikirleri içtenlikle dinleyerek ofis ve uzaktan çalışanlarınızı önemsediğinizi gösterebilirsiniz. 

Ergonomik toplantı ortamları yaratın: Çalışanların fiziksel koşulları, iş verimliliğini doğrudan etkiler. Ofiste ve evde çalışan kişiler için ergonomik çözümler üretmelisiniz. Çalışanlarınıza monitör, ergonomik sandalye ve masa gibi ofis malzemeleri temin etmek ya da dikkatin dağılmayacağı bir toplantı salonu ayarlamak gibi ayrıntılar, verimliliği artıran unsurların başında gelir.

Teknolojileri takip edin: Hibrit toplantıları başarılı bir şekilde yönetmek için en teknolojik gelişmeleri yakından takip etmelisiniz. Çalışanların hangi teknolojik donanımlara ihtiyacı olduğunu belirleyerek onların performansını artırabilirsiniz. Ayrıca yeni teknolojik platformları takip ederek toplantılarınızı daha hızlı ve konforlu bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 

Elite World Hotels & Resorts ile Hibrit Toplantılarınızı Çok Daha Konforlu ve Verimli Bir Şekilde Gerçekleştirin

Türkiye'nin en değerli otel zincirlerinden biri olan Elite World Hotels&Resorts, iş toplantılarınızı teknoloji ve konforu ön planda tutarak eğlenceli bir hâle dönüştürür. Özel olarak tasarlanan toplantı odalarında ihtiyacınız olan her türlü ekipmana kolayca ulaşabilirsiniz. Elite World Hotels&Resorts'ün size sunduğu çeşitli konseptler sayesinde toplantılarınızı çok daha verimli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Siz de toplantılarınızı sıcak ve soğuk içecekler ile lezzetli atıştırmalıklar eşliğinde mükemmel bir ortamda gerçekleştirmek için Elite World Hotels & Resorts ile iletişime geçerek detaylı bilgi edinebilir, rezervasyon oluşturabilirsiniz.