BLOG

BLOG

İŞ VE ÖZEL HAYAT DENGESİNİ KURMANIN 5 OLUMLU ETKİSİ


Son yıllarda teknolojinin gelişmesi ve insan ilişkilerinin değişmesi kaynaklı olarak iş hayatı ve özel hayat arasındaki denge neredeyse ortadan kalktı. Birçok kişi işin dışında bir hayat olduğundan bi' haber yaşamına devam etmekte. Gelişen ve değişen toplum bilinci ise bize mutlu olmanın daha fazla çalışmak ve iş hayatında çalışmak olduğunu söylüyor. Fakat araştırmalar, mutlu olmanın iş ve özel hayat arasındaki dengeyi net çizgilerle belirlemekten geçtiğini söylüyor. Peki iş ve özel hayat dengesini kurduğumuz zaman hayatımızda ne gibi olumlu etkiler yaşıyoruz? İşte cevapları…

 

Fiziki ve ruhsal sağlığınıza katkı sağlarsınız

Fiziki ve ruhsal sağlığınıza katkı sağlarsınız

Fiziki sağlığınız için pilates yaptınız, bisiklet sürdünüz, haftada birkaç gün fitness’a gittiniz veya ruhsal sağlığınız için yeni bir sosyal ortama dahil oldunuz… İş hayatının dışında yaptığınız birçok alışkanlık fiziki ve ruhsal olarak daha iyi hissetmenizi sağlar. Tabii ki burada özel hayatınızdaki alışkanlıklarınızı doğru olarak yönetmeniz oldukça önemlidir. Örneğin iş temponuz aşırı yoğunken her gün spor yapmaya çalışmak ve yapmak zorunda hissetmek sizi hem fiziki hem de ruhsal strese sokacaktır. Bu yüzden özel hayatınız ve iş hayatınız arasındaki dengeyi kurarken sizi rahatlatacak, güçlendirecek ve hayat daha umutlu bakmanızı sağlayacak aktivitelerde bulunmaya çalışın.

 

Farklı bakış açıları kazanırsınız

Birçok kişi iş hayatında genellikle aynı şeylerle muhatap olur. Bu durum hem kişinin mutsuzluğunu tetikler hem de üretkenliğini ve yaratıcılığını azaltır. Oysaki evrende birçok olgu birbiriyle güçlü bağlara sahiptir. Önemli olan bu bağların görünmesidir. Örneğin hafta sonu doğal bir ortamda göreceğiniz bir kuş size bir ilham kaynağı olabilir. Veya akşamları sahil kenarında süreceğiniz bisiklet bir problemi çözmeniz için size yol gösterebilir. Önemli olan bu farklılıklara maruz kalmaktır. Böylelikle hem hayata hem de işlere hiç bakamadığınız noktalardan bakabilir, kendinizi kapanmış ve tıkanmış hissetmekten kurtulabilirsiniz.

 

İş hayatında verimliliğiniz artar

İş hayatında verimliliğiniz artar

Farklı bakış açıları ile bakabilmek, fiziki ve ruhsal olarak iyi hissetmek daha verimli çalışma saatleri anlamını taşır. Bu da size iyi bir maaş, başarı ve iyi insan ilişkileri olarak geri döner. Tüm bunlar ise özel hayatınıza daha fazla önem vermenizi sağlayacaktır. Böylelikle iş ve özel hayat arasındaki denge daha iyi sağlanacaktır. Yani iş hayatı ve özel hayat arasında muhteşem bir denge vardır. Her ikisi de birbirini destekleyecek şekilde organize edilmelidir.

 

Konsantrasyon, dikkat eksikliği, depresyon gibi problemleri yaşamazsınız

Konsantrasyon ve dikkat eksikliğinin birçok sebebi vardır. Örneğin yeteri kadar beslenememek, fiziksel olarak sağlıksız olmak ve sürekli olarak aynı şeylere bakmak bunlardan bazılarıdır. Oysa fiziksel ve ruhsal yapıya katkı sağlayacak bir özel hayat etkinliği, kişiyi iyi hissettirecek ve konsantrasyonunu arttıracaktır.

 

Kendinizi daha mutlu hissedersiniz

Kendinizi daha mutlu hissedersiniz

Vücudumuzda birçok sistem hormonlar yoluyla düzenlenir. Bunların en önemlilerinden bir tanesi ise ruh halimizdir. Özellikle serotonin (mutluluk hormonu) ve dopamin (ödül hormonu) oldukça önemlidir. Bu hormonları yeteri kadar salgılatabilmek büyük önem taşır. Bunun yolu ise dopamin ve serotonin hormonlarının salgılanabileceği ortamları ve olayları yaşayabilmekten geçer. Artık iş hayatında bu hormonları salgılayabileceğiniz uygun ortamlar olmayabilir. Bu doğrultuda özel hayata önem vermeye dikkat edilmelidir. Düzenli olarak spor yapılmalı, yeterli ve sağlıklı bir beslenme düzeni uygulanmalı, yeterince uyunmalı, başarmışlık hissi veren aktiviteler yapılmalı, yeterince güneş ışığı alınmalı. Tüm bunları yapmak iş ve özel hayat arasındaki dengenin kurulmasını sağlayacak ve kişiye mutluluk verecektir.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

İş Hayatında Hızlıca Yükselmek için 6 Altın Öneri

İş Hayatı ile Sosyal Hayatı Birbirinden Ayırmanıza Yardımcı Olacak 8 Yaşamsal Öneri

İş Hayatında Doğru İletişim Kurmanın Yolları

İş Yerinde Verimli Çalışmanızı Sağlayacak 10 Öneri

İş Hayatında Yaşadığımız Psikolojik Sıkıntılarla Nasıl Başa Çıkabiliriz?