BLOG
- ELİTE WORLD HOTELS & RESORTS
- BLOG
- GENEL ALAN VE PROSEDÜR UYGULAMALARI
GENEL ALAN VE PROSEDÜR UYGULAMALARI
• Tüm genel mekanlar, odalar ve asansörlerde dijital veya yazılı evrak panolarında, tedbirlerimiz misafirler ve çalışanlar ile paylaşılmaktadır. Hijyen konusunda gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır.
• Asansör kullanımı sosyal mesafe kurallarına göre düzenlemiş ve sınırlandırılmıştır. Asansör önlerinde ve içlerinde gerekli uyarı ve bilgilendirme işaretleri yerleştirilmiştir.
• Bütün otellerimizin tüm yöneticileri hijyen ve temizlik eğitimi alarak gerekli belgeleriedinmiştir. Bu eğitimlere kişisel hijyen ve temizlik de dahil edilmiştir.
• Tesiste kullanılan maske, eldiven, el dezenfektanı, genel alan dezenfektanı ve temizlik malzemeleri TSE sertifikasına ve Sağlık Bakanlığı onayına sahiptir.
• Otel kadrolarında bulunan sağlık çalışanları ve gıda mühendisleri Covid-19 süreci ile ilgili eylem planı çerçevesinde hazır duruma getirilmiş, aksiyon planlamaları ve uygulamaları görev ve sorumlulukları arasına dahil edilmiştir.
• Otel içerisinde karşılaşılan misafir/çalışan Covid-19 vakaları için uygulanacak protokol, aranacak kişi ve kurumları içeren “Elite World Covid-19 Acil Durum Eylem Planı” yayınlanmış ve bütün otellerde uygulanmaya alınmıştır. Oteller içinde sağlık görevlilerini de içeren acil durum ekipleri oluşturulmuştur.
• Otel içerisinde misafirlerin ve çalışanların uyması gereken sosyal mesafe kurallarını ve önerilerini içeren “Elite World Sosyal Mesafe Planı” yürürlüğe geçirilerek uygulanmaya başlanmıştır.
• Mevcut tahliye, acil durum planları ve risk yönetimi süreçleri Covid-19 pandemisi dikkate alınarak yeniden düzenlenmiştir.
• Her otele termal kamera ile ısı ölçer sistemler yerleştirilmiştir. Her misafir ve personelin girişlerinde termal kamera ile ateşleri ölçülmekte ve kayıt altına alınmaktadır. Yüksek ateşi olanlar tesis içerisine alınmamakta ya da oluşturulan karantina odalarında izole olmaları sağlanabilmekte ve durumun sağlık birimleriyle zaman geçmeden paylaşılarak sağlık kuruluşlarına transferleri sağlanmaktadır.
• Her yerde yeterli dezenfektan istasyonları oluşturulmuştur. Tesis bünyesinde yeterli sayıda koruyucu kıyafet ve ekipman bulundurulmuştur.
• Özelikle maske, eldiven ve dezenfektan stokları sıkı kontrol altında takip edilerek olası stok problemi yaşanması ihtimali ortadan kaldırılmıştır.
• Oteller rezervasyon almadan önce misafirlerin sağlık ve seyahat geçmişlerini sorgulayarak gerekirse Covid-19 testi ve sağlık belgesi talep etmektedir.
• Özel misafir grupları (60 yaş üstü, bebek, kronik hastalığı olan, hamile, özel dieti olan vb.) için özel ilgi ve iletişim uygulamaları gerçekleştirilmiştir.
• Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı ve yayınlayacağı yol haritası çerçevesinde otellerimizin yatak kapasiteleri ve açık büfe/her şey dahil konseptleri yeniden ele alınacak olup, hizmetlerimiz sürdürülecektir.
• Turizm Sertifikasına başvuru yapılmış, süreçle ilgili ayrıca bilgi paylaşılacaktır.
• Genel tuvaletlerin giriş kapıları otomatik kapı sistemi olarak düzenlenmiş ve giriş çıkış esnasındaki temasların azaltılması sağlanmıştır.
• Otel içerisinde nakit para kullanımı ve dolaşımı en aza indirilmiş, pos makineleri ve temassız ödeme yöntemlerinin kullanımının artırılması sağlanmıştır.
• Atık yönetimi daha sık kontrol edilmekte ve dezenfekte edilmektedir. Atık yönetimi konusunda tüm süreci takip edecek bir görevli atanmıştır. Tıbbi atıklar için ayrı bir bölüm oluşturulmuş ve bu alanların kullanımı denetlenmektedir.
• Otel araç çalışanları, çalışma esnasında kişisel koruyucu ekipmanlarını (tek kullanımlık eldiven ve maske) kullanmaktadır. Sosyal mesafe kuralı göz önüne alınarak; taşıtların taşıma kapasiteleri ve servis içi oturma düzeni ile ilgili düzenlemeler yapılmıştır. Taşıtlar sürekli havalandırılmaktadır.
• Otellerde bulunan ibadethane / mescit, kuaför, berber salonları ve satış mağazaları kullanımları ilgili süreçler ve sosyal mesafeyi koruyacak kurallar tekrar tasarlanmıştır. Tek kullanımlık ürünler tercih edilmekte ve kullanımı uygulanmaktadır.
• Otellerimiz sahip olduğu geniş, yeşil açık alanları, bahçeli, teraslı ve açılır camlı ferah restoran, kafeleri ile sosyal mesafe kurallarına uygun konforlu hizmet ayrıcalığı sunabilmektedir.
• QR kod uygulamalarımız ile bilgilendirme ve menülere dijital olarak ulaşabilme kolaylıkları geliştirilmiştir.