BLOG
- ELİTE WORLD HOTELS & RESORTS
- BLOG
- İŞ HAYATINDA ETKİN BİR KRİZ YÖNETİMİ NASIL SAĞLANIR?
İŞ HAYATINDA ETKİN BİR KRİZ YÖNETİMİ NASIL SAĞLANIR?
Hayatta hepimiz zaman zaman kendimizi mücadele etmesi zor durumların içerisinde bulabiliyoruz. Bir yakınımızın ölümü, geçirebileceğimiz bir kaza veya hastalık, ilişkimizdeki zor bir dönem, finansal sıkıntılar ya da önemli bir müşterimizin kaybı gibi krizler; hayatımızı bir anda derinden etkileyebiliyor. Öyle ki bu tip durumların bir gün başımıza gelebileceğini bilsek de hazırlıklı olmamız mümkün olmuyor ve bu süreçte hem özel hem iş hayatımızı dengede tutmak zorlaşıyor. Kendimiz ve kariyerimiz açısından olası bir krizi en iyi şekilde atlatmamızın yolu ise krizleri etkin bir şekilde yönetebilmemizden geçiyor. İşte, karşınıza çıkabilecek olası bir kriz durumunda iş hayatınızın olumsuz etkilenmesini engelleyecek altın niteliğinde öneriler!
Ayrıca; bu yazımızı da okumayı unutmayın: Başarılı İnsanların Ortak Özellikleri
Durumu Yöneticinizle ve İş Arkadaşlarınızla Paylaşıp Birlikte Plan Yapın
Ciddi bir kriz yaşadığınızda bunu kimseyle paylaşmamak ve işteki performansı aynı şekilde korumaya çalışmak bazen profesyonellik olarak yorumlansa da; böyle bir durum gerçekleştiğinde hissettiğiniz duyguların işteki rutininizi etkilemesi kaçınılmaz olabiliyor. Öyle ki siz kimseye söylemeseniz de bir yerlerde bir şeylerin yolunda olmadığı hem yöneticiniz hem iş ortamında iletişimde olduğunuz birçok kişi tarafından hissedilebiliyor.
Yaşanan olayı kabullenme sürecini atlattıktan sonra ilk iş olarak durumu yöneticiniz ve iş arkadaşlarınızla paylaşmalısınız. Böylece siz bu krizi aşana kadar işteki süreçlerle ilgili nasıl bir yöntem izleyeceğinize, günlük iş yükünüzü nasıl paylaşacağınıza ve krizi nasıl yöneteceğinize dair ortak bir yol haritası çizebilirsiniz. Durumu kendinize saklamak yerine şeffaf bir şekilde paylaşarak krizi daha rahat atlatabilir, üzerindeki mükemmellik baskısının azalmasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda departmanınızın günlük süreçlerinin de bu durumdan olumsuz etkilenmesine engel olabilirsiniz.
Hayatınız Karmaşık Hale Geldiğinde İşinizi Güvenilir ve İstikrarlı Bir Alan Olarak Görün
Bazen yaşadığınız kriz hali, hayatınızın dengesini altüst edebilir. Günlük alışkanlıklarınızdan ve yaşam tarzınızdan fedakârlık etmek durumunda kalabilirsiniz. Böyle durumlarda işiniz sizin için bu kaostan etkilenmeyen tek sakin alan halini alabilir, hayatınızdaki düzen ve istikrar ihtiyacınızı karşılayacak bir araç olabilir. Hatta krizin gerçekliğinden ve karmaşasından nefes almak için dikkatinizi ve enerjinizi işinize odaklayabilirsiniz. Çalışma hayatındaki rutin işleriniz ve projeleriniz ile kafanızı dağıtabilirsiniz.
İşe Kesinlikle Vakit ve Enerji Ayıramayacak Durumdaysanız İşten Biraz İzin Almayı Deneyin
Bazen öyle durumlar yaşayabilirsiniz ki işteki günlük sorumluluklarınız bir kenara, sabah yataktan kalkacak enerjiyi bile zor bulabilirsiniz. İçerisinde bulunduğunuz kriz hali, tüm zamanınızı ve enerjinizi tüketiyor olabilir. Böyle durumlarda hem iş stresiyle mücadele etmek hem iş ortamında istediğiniz performansı sergileyemediğiniz için kendinizi kötü hissetmek yerine kendi fiziksel ve ruhsal sağlığınızı koruyabilmek için işten izin istemeyi deneyebilirsiniz. Kişisel krizler, herkesin mutlaka karşılaştığı durumlardan olduğu için şirketiniz ve iş çevreniz de bu isteği anlayışla karşılayabilir. Böylece hayatınızdaki kriz durumunu biraz olsun çözüme kavuşturup daha yüksek bir enerji ve motivasyonla işinize geri dönebilirsiniz.
İhtiyacınız Olduğunu Hissediyorsanız Bir Uzmandan Psikolojik Destek Alın
Yaşadığınız bazı olaylar sizi çok derinden etkileyebilir, işin içinden nasıl çıkacağınızı bilemeyebilir ve kendi kendinize çözüm üretmekte zorlanabilirsiniz. Kriz halinin ruhsal durumunuzu olumsuz etkilediğini hissettiğinizde bir uzmandan destek almak en doğru seçim olabilir. Bir psikiyatrist ya da psikolog sizin bu süreci daha rahat atlatmanıza ve krizin çalışma hayatınıza olan etkisini de azaltmanıza büyük fayda sağlayabilir. Ruh sağlığının öneminin daha iyi anlaşıldığı günümüzde, bazı şirketler de çalışanların ihtiyaçları olduğunda psikolojik destek almasına olanak sağlayan çözümler sunabiliyor. Dolayısıyla önce şirketinizin böyle bir imkân tanıyıp tanımadığını da öğrenebilirsiniz.
Hissettiğiniz Yoğun Duygularınızı Yönetmenize Yardımcı Olacak Aktivitelere Vakit Ayırın
Yaşanan krizlerin en büyük etkilerinin arasında duygu yoğunluğu yer alıyor. Bir kriz karşısında kendinizi hissettiğiniz üzüntü, öfke, pişmanlık gibi ağır duyguları nasıl yöneteceğinizi veya nasıl ifade edeceğinizi bilemez halde bulabilirsiniz. Bir de bunun üzerine işin rutininde olan stres de eklenince duygu patlamaları ve küçük olaylara büyük reaksiyonlar vermeniz kaçınılmaz hale gelebilir. Duygularınızın iş ortamındaki kararlarınızı ve davranışlarınızı olumsuz etkilememesi için spor yapmak, yazmak, meditasyon yapmak veya arkadaşlarınızla vakit geçirmek gibi duygularınızı hafifletecek ve sizi rahatlatacak aktivitelere vakit ayırabilirsiniz.
Kendinize Anlayışlı Davranın ve Yaşadığınız Zor Durumu Atlatmak için Zaman Tanıyın
Her birey farklı olduğu gibi herkesin yaşadığı kriz durumlarına karşı tepkisi ve bu durumları idare etme şekli de farklılık gösterebilir. Örneğin, sizinle benzer durum yaşamış bir iş arkadaşınız çok geçmeden aynı performansını koruyarak çalışmaya devam edebilir ve siz ise o gücü kendinizde göremiyor olabilirsiniz. Böyle durumlarda kendinizi diğer insanlarla kıyaslamaksızın ihtiyaçlarınıza öncelik vermeniz ve kendinize şefkatli davranmanız size iyi gelebilir. Üzerinizde baskı kurmayıp kendinizi daha iyi hissetmek için gerekli ortamı yarattığınızda hayatınızın her alanında olduğu gibi iş hayatınızda da bunun olumlu etkilerini görebilirsiniz.