BLOG

BLOG

KRİZ DÖNEMLERİNDE ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU YÜKSEK TUTMAK İÇİN ATILMASI GEREKEN 7 ADIM


Kriz dönemlerinde bir organizasyonu yönetmek, azgın dalgalarla okyanusta boğuşmaya benzer. Kendi stres ve panik seviyenizi kontrol altında tutmaya çalışırken bir yandan da ekip motivasyonuna odaklanmanız gerekir. Çizgilerin belirsizleştiği kriz dönemlerinde en iyi liderler bile tüm sorulara cevap veremeyebilir. Ancak bazı standart uygulamalarla ekip motivasyonunu düşürmeden de kaos ortamını yönetebilirsiniz. İşte kriz dönemlerinde çalışan motivasyonunu arttırmanıza yardımcı olabilecek 7 önemli ipucu...

 

1. Açık ve Dürüst Olun

Halihazırda süregelen bir organizasyonda, iletişime zaten önem veriyor olabilirsiniz. Ancak kriz dönemlerinde işler biraz daha hassaslaşır. Çünkü kriz zamanlarında refleks olarak verdiğiniz ilk tepki, geri çekilmek olur. Oysa işlerin yolunda gitmediğini bilen bir ekipte suskunluk, dedikodu ve varsayımların çığ gibi büyümesine neden olur.

Bütün ayrıntıları paylaşmasanız da zamanında ve profesyonel bir biçimde vereceğiniz bildirimler, ekibinizdeki spekülasyon ve korkunun azalmasını sağlar. Elbette kapalı kapılar arkasında kalması gereken bilgiler ve filtre edilmesi gerekenler olacaktır. Rahat olmadığınız veya yanıtlayamayacağınız sorular karşında dürüst davranın. Henüz netleşmemiş durumlarda şu an için yeterli bilginiz olmadığını söyleyebilir, kesinleşen bilgileri zamanında paylaşacağınızı belirtebilirsiniz.

 

2. Ulaşılabilir Olmaya Özen Gösterin

Ulaşılabilir Olmaya Özen Gösterin

Tüm başarılı liderler takım ruhuna önem verir, ekiplerine hak ettikleri özeni gösterir. Kriz dönemlerinde çalışanlara değerli olduklarını hissettirmek daha da önem kazanır. Personelin soru sormasına izin verin ve endişelerini sizinle rahatlıkla paylaşabileceğinden emin olun. Ekibinizin büyüklüğüne göre herkesin soru sorabileceği bir toplantı ayarlayabilir, kaygı ve endişelerin paylaşılabileceği bir anonim bir e-posta adresi yaratabilirsiniz.

Hangi yöntemi seçerseniz seçin, çalışanlarınızın endişelerini dile getirebileceği kişi olmaya özen gösterin. Kendinizi ulaşılabilir kılarak çalışanlarınızın güvenini kazanabilir, etkili rehberlik yapabilirsiniz. Özellikle kriz dönemlerinde işi ayrıntısıyla tanıyan saha personelinin çözüm önerileri sizin için de yapıcı olabilir.

 

3. Geçmiş Başarılarınızı Hatırlatın

Kriz dönemlerinde ekip ve çalışan bağlılığını korumak hayati önem taşır. Daha önce birlikte neler başardığınızı hatırlatmak, etkili liderlik adımlarının başında yer alıyor. Zorlu dönemleri nasıl atlattığınızı vurgulayarak perçinleyeceğiniz çalışan bağlılığı, motivasyonun artmasını sağlayabilir. Ekip ruhuna sahip sadık çalışanlar, işleri konusunda daha hevesli ve daha pozitif olma eğilimi gösterir.

 

4. Gerçek Bir Lider Olun

Kriz ve kaos hüküm sürerken, omuzlarınıza ekstra sorumluluk ve görevler yüklenir. Üstelik rutinin üstünde bir baskı ve stres altında çalışmanız gerekebilir. Süreç yönetimi konusunda ekibinize güvenmeyi seçin. Başlangıç olarak rutin işlerinizi çalışma arkadaşlarınıza delege etmeyi deneyebilirsiniz. Çalışanlarınızı görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda inisiyatif almaları için yüreklendirin. Önerilerini değerlendirerek sorumluluk vermeyi deneyebilir, karar/çözüm süreçlerine aktif katılımları için cesaretlendirebilirsiniz.

 

5. Beklentileri Netleştirin

Beklentileri Netleştirin

Zor dönemlerde kaygıyı bastırmak için ileriye yönelik hayal satmaktan kaçının. Söz konusu krizin kaynağı ne olursa olsun, yönetsel beklentileri açık ve net bir biçimde paylaşın. Beklentileri mümkün olduğunca açık ancak zorlayıcı olmayan bir dille ifade etmeye özen gösterin. Tutamayacağınız sözler vermekten kaçınarak kaygıyı yönetmeyi deneyin. Gelecek kaygısı ile ilgili empati yaparak birlikteliğin önemini vurgulayın.

 

6. Kriz Dönemlerinin Sona Ereceğini Hatırlatın

En zorlu anların bile sona ereceğini hepimiz biliriz. Hem kendinize hem de çalışanlarınıza krizin geçici olduğunu hatırlatın. Sektörünüzdeki diğer üyelerin zorluklar karşısında uyguladığı modelleri inceleyin. Bu örnek modellerin çalışma disiplininize ve ekibinize uygunluğunu değerlendirin. Mümkünse çalışanlarınızın karar sürecine ortak olmalarına olanak sağlayın. İstikrar hissini teşvik etmek için küçük de olsa başarıları görmezden gelmeyin. Çalışanlarınızın ve ekip arkadaşlarınızın çabalarını takdir edin. Davranışlarınız ile çalışanlarınıza örnek olmaya çalışın. Unutmayın, eylemler sözlerden çok daha yüksek sesle konuşurlar.

 

7. Takım Ruhunu Canlı Tutmaya Çalışın

Takım Ruhunu Canlı Tutmaya Çalışın

Her sektör ve organizasyon, kendi dinamiği içinde bir motivasyon kültürü geliştirir. Ekip ruhunu canlı tutacak küçük ancak etkili organizasyonlara zaman ayırmayı deneyin. Çalışma atmosferinin motivasyona olumlu katkısını göz ardı etmeyin. Eğlenceli bir motivasyon panosu, müzik yayını gibi pekiştiricileri deneyebilirsiniz. Motivasyon konuşmacıları ya da koçluk eğitimleri de bu dönemde ekip ruhunu canlandırmanıza yardımcı olabilir.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

 İş Hayatında Duygusal Zekanın 5 Avantajı

 İş Hayatında Hızlıca Yükselmek için 6 Altın Öneri

 İş Hayatında Başarılı Olmak İsteyenler İçin 10 Öneri

 İş Hayatında Doğru İletişim Kurmanın Yolları

 Başarılı İnsanların Ortak Özellikleri Nelerdir?