BLOG

BLOG

TÜRKİYE’DE DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ


Türkiye’de Dijital Oyun Sektörünün Gelişimi

Son yıllarda yenilikçi teknolojiler ile hayatımızın her alanında dijitalleşmenin hızla artması sayesinde, oyun sektörü de ivme kazandı. Zamanla büyük bir pazar haline gelen dijital oyun sektörü, gün geçtikçe pastadaki payını artırıyor. Günümüzde hem dijital oyuncuların sayısı çoğalıyor hem de yapılan harcama ve yatırımların miktarı artıyor. Yapılan araştırmalara göre 2019’da 2,55 milyar olan küresel oyuncu sayısının 2023 yılında yaklaşık 3,07 milyar olması bekleniyor.

Genç nüfus ile artan oyuncu sayısı, yüksek bireysel geliştirici potansiyeli, ihracata dayalı iş modelleri, paydaşları buluşturan platformlar, oyun geliştirmeye yönelik açılan lisansüstü programlar, kapsamlı devlet destekleri ve girişimcilik ekosistemindeki gelişmeler sayesinde Türkiye’deki dijital oyun sektörü de hız kesmeden gelişiyor.

 

Türkiye’deki Genç Oyuncu Profili

Günümüzde Türkiye’deki her 10 internet kullanıcısından 8’i, en az bir cihaz üzerinden oyun oynadığını söylüyor. Oyuncu profilleri incelendiğinde ise en fazla oyuncu kitlesinin 25-34 yaş aralığında olduğu görülüyor. Bir diğer dikkat çeken detay ise erkek ve kadın oyuncu sayısının neredeyse eşit dağılmış olması.

 

Türkler En Çok Aksiyon-Macera Oyunlarını Seviyor

Türkiye’deki oyuncuların öncelikli tercihi mobil oyunlar olurken ikinci sırada indirilen oyunlar, üçüncü sırada ise online oyunlar var. Genellikle oynaması kolay ve ücretsiz mobil video oyunları olan hyper-casual oyunlar, son dönemde oldukça revaçta. Bu kadar tercih edilmelerinin başlıca sebebi ise çok sade bir kullanıcı arayüzüne sahip olmaları. Oyun tutkunları bunların dışında battle royale, FPS, strateji ve MOBA oyunlarından da vazgeçemiyor. Among Us, Fall Guys gibi her segmentin oynayabileceği oyunlar ise dönemsel olarak sektöre damga vuruyor. Türkiye’deki mobil oyuncuların en sevdiği ilk 3 oyun türü ise aksiyon-macera, puzzle ve yarış.

 

Pandemi, Oyuncu Sayısını ve Yatırımları Artırdı

Pandeminin oyun sektörü üzerindeki etkisi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hissedildi. Eve kapandığımız bu dönemde daha önce hiç oyun oynamamış kişiler bile dijital oyunlara yöneldi. İnsanlar bu dönemde yüz yüze görüşemediği kişilerle online oyunlarla vakit geçirdi. Bu durum hem oyuncu sayısını hem de oyunlara yapılan yatırım ve harcamaları artırdı. Üstelik bu dönemde en fazla yatırım alan sektör, oyun oldu.

 

2020, Türkiye’deki Oyun Sektörüne Uğurlu Geldi

2020 yılında Türkiye'de video oyun sektörü için dikkat çeken 3 büyük olay yaşandı. Bunlardan ilki, Mart 2020’de erişime açılan Mount & Blade II: Bannerlord’un yayınlandığı saatte 100.000 anlık kullanıcıya erişerek rekor kırması. İkinci gelişme, Rollic Games’in 168 milyon dolara dünyanın en büyük oyun firmalarından biri olan ABD merkezli Zynga'ya satılması. Son gelişme ise Türkiye’nin ilk unicorn girişimi olan Peak Games’in 1,8 milyar dolara Zynga'ya satılması. Bu olaylar, Türkiye'deki oyun sektörünün gelişimine işaret ediyor.

 

Sektöre Hizmet Eden Oluşumların Sayısı Artıyor

Ülkemizde dijital oyun sektörüne hizmet eden Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ile Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayımcıları Derneği (OYUNDER) gibi kuruluşlar, oldukça aktif bir şekilde çalışıyor. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın destekleriyle Google Türkiye, T3 Girişim Merkezi ve Girişimcilik Vakfı iş birliğinde 2020 yılında hayata geçirilen “Google Oyun ve Uygulama Akademisi” Türkiye’deki dijital oyun sektörü için oldukça heyecan verici ve önemli bir adım. Yarısı kadınlardan oluşan 2.000 bursiyer ile yola çıkan akademi, geleceğin oyun geliştirici girişimcilerini yetiştirme hedefinde başarılı sonuçlar elde edecek gibi görünüyor.

 

Dijital Oyun Dünyasının Parlayan Yıldızı E-Spor

Tüm dünyada e-spor alanındaki en büyük değişim, pandemi nedeni ile fiziki ortamlardaki etkinliklerin iptal olması ile başladı. Organizasyonların tamamen online platformlara geçmesi ile neredeyse her gün büyük ya da küçük ölçekli turnuvalar düzenlendi. Bu durum, e-sporun daha popüler olmasını sağladı.

Türkiye’deki genç oyuncu kitlesi çoğunlukta olduğu için e-spor, oyun sektöründe ülkemiz için gelecek vadeden alanlardan biri. Türkiye’de e-sporun gelişmesini ve yayılmasını sağlamak amacıyla 2018 yılında kurulan Türkiye E-Spor Federasyonu (TESFED), 2019 yılında Türkiye’nin ilk resmî elektronik spor turnuvasını düzenledi ve şu an ülkemizde 125’ten fazla lisanslı e-spor takımı var.