BLOG

BLOG

TÜRKİYE’DEKİ EN BAŞARILI KADIN GİRİŞİMCİLER


Türkiye’deki En Başarılı Kadın Girişimciler

Kadınlar; sürdürülebilir kalkınma için gerekli ekonomik, çevresel ve sosyal değişiklikleri gerçekleştirmede kilit rol oynuyor. Dünya ekonomisinin büyümesinde hayati bir öneme sahip kadınlar, hemen hemen her sektörde büyük bir etki yaratıyor ve başarı elde ediyor. Bu başarının formülü ise basit: Fikir, inanç ve cesaret! İşte, bakış açılarıyla ve cesaretleriyle sizlere ilham verecek Türkiye'deki en başarılı kadın girişimciler ve hikâyeleri…

Ayrıca; bu yazımızı da okumayı unutmayın: Başarılı İnsanların Ortak Özellikleri

Demet Mutlu-Trendyol

Demet Mutlu, Türkiye'nin ilk teknoloji unicorn’u ve en büyük moda e-ticaret platformu Trendyol’un kurucusu. New York Üniversitesi'nde ekonomi bölümünden en yüksek not ortalaması ile mezun olan Mutlu, 2008 yılında Harvard Business School'da MBA eğitimine başlamadan önce birçok önemli şirkette marka yönetiminde çalıştı. 2009 yılında Harvard Business School'un MBA programından ayrılarak Trendyol girişimini kurdu. Start-up olarak yola çıkan Trendyol, Türkiye'nin teknoloji alanındaki ilk unicorn’u oldu. O zamandan beri Trendyol, ayda 200 milyondan fazla site ziyareti ve 16 milyondan fazla müşterisi ile Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinin en büyük moda e-ticaret sitesi haline geldi. Trendyol, 2021’de Türkiye’nin ilk decacorn'u olarak başarısını bir kez daha kanıtladı.

İş zekâsı ve başarıları ile kısa sürede uluslararası tanınırlık kazanan Mutlu, henüz 20'li yaşlarındayken Davos'taki Dünya Ekonomik Forumu'nun yıllık toplantısına katıldı ve 2016'da WEF tarafından Genç Küresel Lider seçildi. Üretimi ve üreticiyi desteklediklerini her fırsatta dile getiren Mutlu, genç bir kadın girişimci olarak kadın istihdamı konusunda da oldukça hassas. Dünyada kadın yönetici oranı %27, Türkiye’de %17 iken Trendyol’da %41. Benzer şekilde küresek kadın istihdamı %33, Türkiye’de %31 iken Trendyol’da her 10 çalışandan 4’ü kadın. Demet Mutlu hem vizyonu hem çalışma azmi ile kadınlara örnek olabilecek bir başarı öyküsüne sahip.

 

Hande Çilingir-Insider

Insider'ın Kurucu Ortağı ve CEO'su Hande Çilingir, 2018 yılında Crunchbase tarafından ABD dışındaki en iyi kadın CEO'lardan biri seçildi. Üç kurucu ortakla Insider'ı kuran Çilingir; London School of Economics'teki çalışmalarının ardından Shanghai Normal Üniversitesi'nde yüksek lisansını tamamladı. Insider; kurumsal pazarlamacıların kanallar ve sistemler arasında müşteri verilerini ilişkilendirmesine, bir yapay zekâ yardımıyla gelecekteki davranışlarını tahmin etmesine ve müşterilere kişiselleştirilmiş deneyimler sunmasına olanak tanıyor.

 

Başak Taşpınar Değim-Armut.com

Başak Taşpınar, Türkiye'nin önde gelen yerel hizmetler pazarı Armut.com'un kurucu ortağı ve uluslararası alanda tanınan bir kadın girişimci. İnşaat mühendisi olan Değim, 2000 yılında Boğaziçi Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra ABD’de lisansüstü eğitimini tamamladı ve global şirketlerde önemli pozisyonlarda çalıştı. Türkiye’ye döndükten sonra 2011’de Armut.com’u hayata geçirdi. Güvenilir hizmet sağlayıcıları bulmayı kolaylaştırmak misyonuyla kurulan Armut, sektöründe dünya lideri olmayı hedefliyor. Türkiye'de insanların yerel hizmetleri bulma şeklini değiştirdiklerini ve uygulamaları ile müşterileri çevrim dışından çevrim içine dönüştürdüklerini vurgulayan Değim "Büyük bir misyona sahip olduğunuzda ve ekibiniz motive olduğunda başarı kaçınılmazdır." diyerek bir amaç için çalışıldığında başarının da beraberinde geldiğini en güzel şekilde anlatıyor.

 

Duygu Akbudak-Denebunu

Denebunu'nun kurucu ortağı Duygu Akbudak, Koç Üniversitesi İşletme bölümünü burslu olarak okudu. Henüz bir üniversite öğrencisiyken dünyanın önde gelen şirketlerinde staj yapmaya başlayan Akbudak, sektöre bir an önce atılma iç güdüsünü "Bizim dönemimizde global şirketlerde iş bulmak zordu." diyerek açıklıyor. Okulu bitirdikten sonra sektörün önde gelen şirketlerinde marka yöneticiliği yapan Akbudak, 2016 yılında ani bir kararla işinden istifa ederek hiçbir birikimi olmadan Denebunu’yu kurdu. Akbudak, bu süreçteki motivasyonunu "Beni motive eden şey, para kazanmak değil. Asıl olan, fikir aşamasından bir şeyi gözle görünür hale getirmek." diyerek açıklıyor. Şu anda dünyanın önde gelen markaları, tüketicileriyle anlamlı ilişkiler kurarak kullanıcı deneyimini geliştirebilmek için Denebunu'nun yapay zekâ destekli hedefleme teknolojisini kullanıyor.

 

Gülşah Gürkan-Gülsha

1996 yılında Leeds Üniversitesi’nden Makine Mühendisi olarak mezun olan Gülşah Gürkan, üç yıl özel sektörde çalıştıktan sonra 2000 yılında aile işletmesinde çalışmaya başladı. 1965 yılından beri gül özü üreten, ham madde olarak parfüm ve kozmetik üreticilerine ihraç eden Gürkan Ailesi’nin tecrübesini markalaştırmak için ilk adımı atan Gülşah Gürkan; 2011 yılında Gülsha markasını kurdu. 2019 yılında KAGİDER, Garanti BBVA ve Ekonomist dergisi tarafından "Türkiye’nin Kadın Girişimcisi" ve yine aynı yıl düzenlenen 6. KOSGEB Girişimcilik ve Kobi Ödüllerinde "Kadın Girişimci" kategorisinde birinci seçildi. Türk gülünü tüm dünyaya duyurmak amacı ile yola çıkan Gülşah Gürkan, Gülsha’nın uluslararası bir kozmetik markası olması yolunda sağlam adımlarla ilerliyor.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir: