BLOG

BLOG

SON ZAMANLARDA OLDUKÇA YAYGINLAŞAN HİBRİT ÇALIŞMA HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER


Dünya 2020 yılının başından beri pandemi ile mücadele ediyor. Covid-19 hepimizin hem sosyal hem de iş hayatını etkisi altına almış durumda. Bu salgın döneminin daha ne kadar süreceği de bilinmiyor. Bu süreçte iş hayatında bazı değişimler yaşıyoruz. Birçok şirket çalışanların sağlığını korumak için evden çalışma sistemine geçiş yapmış durumda. Esnek çalışma modeli salgın döneminde zorunlu nedenlerden dolayı test edilip, başarı sağlayınca şirketler tarafından oldukça rağbet gördü. Bu esnek çalışma modellerinden biri de hibrit çalışma. Peki hibrit çalışma modeli nedir? Sağladığı avantajlar nelerdir? Hibrit çalışma modelini uygularken nelere dikkat etmeliyiz? Bu sorulara ışık tutmak için son zamanlarda oldukça yaygınlaşan hibrit çalışma hakkında bilmeniz gerekenlere birlikte bir göz atalım.

 

Hibrit Çalışma Modeli Nedir?

Hibrit Çalışma Modeli Nedir

Pandeminin etkisiyle en dikkat çeken yeni nesil çalışma modellerinden biri de hibrit çalışma modeli. Hibrit çalışma modelini; haftanın belirli günleri evden, belirli günleri ise ofise giderek çalışma sitemi olarak tanımlayabiliriz. Uzaktan çalışma ve ofisten çalışma modellerini harmanlayan bu yapı, sizlere evden bağlantılar kurarak çalışma imkanı sunuyor. Genellikle fiziki yapılacak toplantılar ya da önemli durumlar için ofise gitmeniz gerekiyor. Tüm personeliyle bu modeli deneyimleyip uygulayan şirketler olduğu gibi sadece bazı departmanlar için uygulayan şirketler de mevcut. Bir nevi vardiya sitemine benzer yapıda olan hibrit çalışma modeli, kalabalık çalışma ortamının önüne geçmiş oluyor.

Hibrit çalışma modelinin bu kadar yaygınlaşmasının altında yatan en büyük nedenlerden biri de yapılan anket çalışmaları oldu. Dünyanın birçok yerinde yapılan anketlerde hibrit çalışma modelini savunanların sayısı oldukça yüksek çıktı. Bu yüzden bu model üzerinde iyileştirme ve geliştirme çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Tüm dünyayı saran koronavirüs salgını bir süre daha hayatımızda olacak gibi görünüyor. Bu sebeple bu kavram sık sık karşınıza çıkmaya devam edecek. Şimdi hibrit çalışma modelinin avantajlarına ve dezavantajlarına bir göz atalım.

 

Hibrit Çalışma Modelinin Avantajları ve Dezavantajları

Hibrit Çalışma Modelinin Avantajları ve Dezavantajları

Avantajları

Hibrit çalışma modelinin hem çalışanlara hem de işverenlere sağladığı bazı avantajlar var. Öncelikle çalışanlara sağladığı avantajları inceleyelim.

Hibrit çalışma modeli ile özel hayatınıza daha fazla zaman ayırabilirsiniz.

Belirli günlerde işe gelme ve gitme telaşından kurtulup hem zamandan hem de maddiyattan tasarruf edersiniz.

İşlerinizi gün içerisinde daha özgür bir şekilde planlayabilirsiniz.

Bu model sayesinde istediğiniz yerde çalışma imkanı bulursunuz.

Hem ofise gitmediğiniz hem de toplu taşıma kullanmadığınız için sağlık açısından çok daha güvende olursunuz.

 

Araştırmalar bu çalışma modelinin çalışanlara olduğu kadar şirketlere de çok büyük avantajlar sağladığını ortaya koyuyor. Peki hibrit çalışma modelinin işverene sağladığı avantajlar neler? Şimdi onları inceleyelim.

Ofis giderlerinden ciddi bir şekilde tasarruf ederseniz.

Hibrit çalışma modelini benimserseniz ofisinizi daha küçük bir alana taşıyarak kira masrafınızı azaltabilirsiniz.

Enerji tüketimi azalır.

Çalışanlarınızın yol ve yemek masraflarından yarı yarıya tasarruf edersiniz.

Şirket çalışanlarının farklı illerden çalışabilme imkanı şirketinize yetenek pazarında olumlu bir avantaj sağlar.

Siz de işveren olarak zamanınızın hepsini ofiste geçirmek yerine özel hayatınıza daha fazla zaman ayırabilirsiniz.

 

Dezavantajları

Peki hibrit çalışma modelinin dezavantajları yok mu? Elbette var. Hibrit çalışma modeli avantajlarının yanında birtakım zorlukları da beraberinde getiriyor. Bunlardan en önemlisi ev ve ofis arasında gidip gelen çalışanların özel yaşamını ve iş hayatını yönetmekte zorlanmaları. İster çalışan olun ister işveren, iş hayatını ve özel hayatınızı yönetmek için bazı planlamalar yapmalısınız. Düzenli ve planlı çalışma programıyla bu karmaşanın önüne geçebilirsiniz. Bir başka olumsuz durum ise dijital ortamda bazı zorluklar yaşanması. Bunun için ise sağlam bir alt yapı oluşturmanız gerekiyor.

 

Hibrit Çalışma Modelinin Sağlıklı Bir Şekilde İşleyebilmesi İçin Önemli İpuçları

Hibrit Çalışma Modelinin Sağlıklı Bir Şekilde İşleyebilmesi İçin Önemli İpuçları

Hibrit çalışma modelinde hem işveren hem de çalışan olarak dikkat etmemiz gereken birtakım önemli detaylar mevcut. Bu süreci yönetmek için önemli olan maddeleri sizler için araştırdık.

Anlık mesajlaşma ve görüntülü konuşma programlarını kullanmayı iyi bir şekilde öğrenin.

Şirket içerisinde göreviniz ne olursa olsun, şeffaf bir iletişim kurmaya özen gösterin.

Yeni işe başlayacak ekip üyelerine şirket kültürü ve şirket bilgilerini erkenden aktarın.

Çalışanlarınıza, yöneticilerinize ya da ekip arkadaşlarınıza değer verdiğinizi hissettirin.

Belirli aralıklara tüm ekip bir araya gelmeye çalışın.

Şirket içerisinde hiyerarşiyi minimuma indirin.

 

Konfor, şıklık ve misafirperverliği bir arada sunan, Türkiye’nin yerel otel zinciri Elite World Hotels & Resorts, dijitalleşmeye yönelik girişimleriyle iş dünyasını yeni nesil organizasyon ayrıcalıkları ile tanıştırarak misafirlerine profesyonel bir toplantı deneyimi sunuyor.

Ayrıntılı bilgi için 0212 237 17 00 numaralı telefon üzerinden veya hybridmeetings@eliteworldhotels.com.tr  mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Büyük Toplantı Organizasyonları Nasıl Yapılır?

Uzun Toplantıları Başarılı Bir Şekilde Geçirmek için Neler Yapmalıyız?